• Om iFokus
  • iFokus-bloggen
  • Intressesajter
  • Starta en sajt
  • Support
  • Logga in med Facebook
  • Bli medlem
  • Logga in
iFokus Hoppas du har en bra dag!
Reworking iFokus
  • Om sajten
  • Lexikon
  • Länkar
  • Medlemmar
  • Sök
  • A A
Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen Musikproduktion ifokus Medlemmar Sök samarbete Sök övriga samarbeten Sök, sälj eller byt Ej färdiga produktioner - Text Ej färdiga produktioner - Musik Bollplanket Tekniskt hjälp och frågor Färdiga produktioner Musikförlag Skivbolag STIM Diskussioner Diskussioner, övrigt
Demoalbum och garageband
0 svar

whenthepawn
2015-08-15
Hur ska jag lägga upp låten?
1 svar

K12345
2013-10-24
snälla kan ni ???
2 svar

tesushie
2013-05-05
God Jul
1 svar

AnnikaBrandt
2012-12-24
TV LÅT
2 svar

Acclaim
2012-10-13
Vad heter låten!?
3 svar

lilla jag
2012-06-03
Varför skriver du musik?
2 svar

Niklas
2012-04-03
Theresa Andersson
9 svar

Niklas
2012-03-27
Recept på en typisk låt
7 svar

Niklas
2012-03-27
Mängder av musikinstrument för iPhone
4 svar

Niklas
2012-03-25
Musikproduktion iFokus
2 svar

Niklas
2012-03-24
Undersökningar (musik & musikprod) Undersökningar (övrigt)

Stjärnornas plats i Sverige

Att det kan vara svårt för de mindre kända låtskrivarna eller artister att slå igenom, det är inget nytt? Läs mer »

Dubbelgångare i musikbranschen.

När musiken eller texten skapas så skapas det ett nytt unikt verk. Borde vara det! Tyvärr så är det väldigt ofta då man lyssnar på en låt, man blir träffad utav reaktionen att låten låter väldigt lika en annan låt. När lyssnaren reagerar på ett sådant sett då borde låtskrivaren ta en rejäl funderare på om denna personen faktiskt borde fortsätta i musikbranschen. Läs mer »

En sovande sida....

Det är inte attraktivt, jag vet! Försök till förändring håller på försökes genomföras, Läs mer »

Dags att tacka nej?

Äntligen kan jag säga att årets spektakel är slut. Men för första gången på ett bra tag, kan jag säga att det är äntligen rätt låt som vann. Men nu äntligen så slipper man tävlingen tills det att ESC ska gå av stapeln. Jag har en form utav hatkärlek till denna tävling. Läs mer »

Melodifestivalens skuggsida

Det är intet för inte som flera lägger sina drömmar på hyllan om att nånsin få medverka i vår egen Melodifestival-Det toppstyrs och det känns som om tävlingen mer och mer är en klubb för inbördes beundrare.. Läs mer »

I Melodifestivalens glans

Den 4.e februari gjorde årets Melodifestival entré, och vi har tills idag haft totalt två deltävlingar... Läs mer »

En sajt föds fram

Man ser en sajt växa fram och man blir gladare för varje ny liten prick man kan placera ut här på sajten... Läs mer »

Pay me my money down

"Ge mig en hundring till" Låtskrivare: Lydia Parrish sv text: Gert Lengstrand Artist: Bruce Springsteen & Streaplers Läs mer »

Den delade låten

Åsikterna delar nog sig. Men för mig, som är upphovsman, vill jag ju inte att mina låtar florerar runt och människor kan dela och kopiera låten hur som helst. Fildelningen har ju länge varit ett ämne som har varit vilt diskuterat. Vi pratar om illegal fildelning! Läs mer »

Att Vänta Besked

När man gör utskick på sina produktioner/låtar så körs de ju ut till vissa tänkbara band--särskilt till de som efterfrågar nya låtar för en kommande produktion....Ja så långt är allt väl väl.... Läs mer »

Finalen är snart här, snart tonar sista tonen ut!

Snart så är det här. Den sista tonen tonar snart ut och ett resultat är ett faktum. Egentligen så kanske detta ämne inte är något ämne jag skulle vilja tjata om. Men tyvärr så är det ju så att det är ett aktuellt ämne och det är svårt att inte diskutera detta. Jag pratar naturligtvis om Melodifestivalen 2012. Läs mer »

Texter föds

Min huvuduppgift i en låt är att författa en text.Jag skriver texter till musik och jag skriver även texter som blir musiksatta.. Läs mer »

Nya inlägg på iFokus

• Intuitionsövning 16/12 2019.
  • krabbor
  • Tarot of the Golden Wheel.
  • Skriva anställningspapper och nyligen plussat
  • Tibetanska dödsboken som musik
  • Valp gillar inte promenader?
  • Jag förstår inte
  • En månad kvar till miljözon på Hornsgatan
  • - Visa fler -
Om iFokus Mobilversion Annonsera Kontakta oss Support Användaravtal Skrivregler Cookies
iFokus logo

LONDON - NEW YORK - PARIS - MILANO - TOKYO - HONG KONG - RESTEN AV VÄRLDEN

© Copyright Internetfokus i Sverige AB

Tillbaka till toppen