Annons:
Etikettmusikproduktion-ifokus
Läst 1285 ggr
Unibrow
6/1/13, 12:02 AM

Spela in, vad behövs?

Jag har tänkt börja spela in lite mer seriöst här hemma och undrar om ni har några tips på vad man behöver? Just nu har jag en billig mick och ett gaming-ljudkort men skulle vilja skaffa lite mer seriösa grejer som ger bättre ljud. Jag använder min bärbara när jag spelar in och skulle kunna pröjsa runt 3000 för vad som behövs (har ingen aning om vilka priser allt går för men på ett ungefär)

Tack på förhand! 🙂

Annons:
twindredspirits
10/10/13, 9:27 AM
#1

Vad kul att du ska börja spela in! (:

Brukar också spela in allt hemma, (elgitarr/bas/keyboard osv) på en liten manick som heter 'zoom' tror jag. Funkar jättefint och ljudet blir verkligen bra. Det finns olika 'bra' beroende på vilken prisklass man väljer vill jag minnas, men är supernöjda med vår :) Lätt att ha med sig överallt, och bara spela in. (Lagras på minneskort som man kan ladda in till datorn och mixa med ljudet i efterhand) Lycka till!🌛

twindredspirits
10/10/13, 9:30 AM
#2

(han laddat upp några låtar på soundcloud som alla är inspelade med zoomen, om du söker på twindredspirits ). Vi spelar in allt 'live' på en gång och redigerar lite i datorn sen, men man kan såklart spela in varje stämma försej också) ^^

Upp till toppen
Annons: