Annons:
Etikettsök-samarbete
Läst 1702 ggr
[Northbridge]
2012-06-21 14:38

Hur går man vidare?

Hej!
Jag är en tjej på 15 år som sjungit sedan 11 månaders ålder. Alltså varierat från Imse Vimse Spindel till någon form av Loreen (bara exempel nu!) ..

Jag skriver inte musik och har inte tillgång att spela in egen musik och lägga in på youtube eller så, hur går man vidare?

Tacksam för svar. Har haft musikstudio, men den fungerar inte längre och jag har inte råd att köpa ny.. Obestämd

Annons:
eleri-still-twinkle
2012-06-23 17:45
#1

Hej

Finns det någon musikskola i staden du bor i (eller i närheten av)? Vänd dig till dem i så fall och frågaGlad När jag var i din ålder sjöng jag upp för en sångpedagog och skolade min röst under många år, samtidigt som jag fick möjligheten att träffa musiker och andra "eldsjälar" som arbetade med sånginspelningar och som sökte bandmedlemmar till sina band osv Glad

Lycka tillSkrattande

[Northbridge]
2012-06-23 17:50
#2

#1: Jag är nyinflyttad till Bergen i NOrge. Finns säkert någonting. Ska gå på en skola där en 'kändis' gick för några år sedan, som även fick det bästa musikpriset här i Norge (kommer inte ihåg exakt vad det priset heter!) ..

Jag får se :)

eleri-still-twinkle
2012-06-23 17:50
#3

Skrattande

AnnikaBrandt
2012-06-28 13:57
#4

NorthBridhe… hmm, nu bodde du ju i Norge.. men om du exempelvis googlar på låtskrivare och söker kan du alltid hitta några låtskrivare som bor i området.

Om du är bra och har lite tur så kanske de har en låt som passar för dig. Oftast om man är låtskrivare så har man tillgång till inspelningsmöjligheter så troligen kanske om finner en låtskrivare med en låt så kan du troligen sjunga in i deras studio.

Och är du riktigt bra så kan du ju ta kontakt med skivbolag…. Det finns flera sätt man kan gå vidare.

Men jag håller nog med #1. Du är fortfarande väldigt ung. Så om det är musiken du vill hålla på med, så är kanske musikutbildning först en bra utgångspunkt

Tänk på att det sitter en levande själ bakom dataskärmen

Sajtvärd: musikproduktion

Mina länkar:

Hemsida: http://www.annikabrandt.com
Youtube-kanal: http://www.youtube.com/BrandtAnnika

Tarjanne
2014-02-08 11:57
#5

Hej är en tjej  på 55 önskar mig vänner likasinnade o helst inom Örebro området .Kan träffas o dela åsikter. Kanske resa nånstans o se det vackra i världen. Jag är intressarad av allt inom det andliga, tarot kristaller, drömtolkning, seanser, kontakt med dom på andra sidan.

Hittade ingen sida där man kan få vänner.

Upp till toppen
Annons: