Annons:
Etikettbollplanket
Läst 2409 ggr
Zynell
2012-03-12 14:32

Hur gör man?

Det här verkar vara en väldigt spännande sajt! Jag har alltid velat skriva min egen musik men aldrig haft möjligheten. Är självlärd på piano, har ingen hemma nu, men hoppas kunna köpa en keyboard en vacker dag.

Men jag är total nybörjare när det gäller att skriva musik.

Hur går man till väga?

Finns det musikprogram man kan använda utan att faktiskt ha något intstrument?

Hur skulle ni rekommendera en nybörjare att börja? Flört

Annons:
[cala02]
2012-03-12 15:17
#1

Kan rekommendera FL studio, det är ett program i datorn som inte kräver så mycket. Tyvärr är boten Anna gjord i detta program, den finns som tutorial på youtube. Där kan man lära sig hur programmet fungerar. Hyfsad kvalité i alla fall.

Zynell
2012-03-12 15:26
#2

Tack för tipset! Var får man tag i programmet?

Erik dP
2012-03-12 15:43
#3

Har du ngn bärbar Applemanick?

Om du inte har, eller kan spela, några instrument så kanske denna kan vara bra för att skissa. (Den såg i alla fall kul ut på Youtubeklippet på denna sida, då man sjunger in allt i en Ipod Touch/Ipad/Iphone):

http://www.auriaapp.com/Products/voice-band

Imagine creating an entire song with only your voice.

Just sing into your phone and hear Voice Band transform your voice into an instrument in real time. Voice Band doesn't simply alter your voice to sound like an instrument, it actually plays a real sampled instrument which follows what you sing. Want to jam to a guitar solo with your favorite band? Voice Band lets you play along with your iPod library, too.

Whether you’re a musician looking to instantly capture an arrangement idea, or a music fan looking to make your own music for the first time, Voice Band will inspire and challenge you.