Annons:
Etikettmusikproduktion-ifokus
Läst 2120 ggr
[TessHarmer]
2016-03-27 22:44

Min dröm om att bli sångerska

Jag vill redan nu innan skriva att det här inlägget är mitt första och kommer antagligen bli ganska långt, men jag har så mycket att berätta. :)

Jag har sjungit och älskat musik sedan jag lärde mig prata, min pappa var väl den från början som inspirerade mig till musiken eftersom det är något av det bästa han vet och han har alltid varit väldigt stolt över hur jag ser på musik och vilket otroligt stort intresse det är för mig.

Men när jag var runt 8 fick jag ett brev i brevlådan där det stod om jag ville börja sjunga i kör och jag blev ju överlycklig som 8 år gammal och började redan nästa onsdag att gå på körlektioner och i dag är jag snart 16 och går fortfarande dit varje onsdag och sjunger för folk någon gång i månaden och har lärt mig otroligt mycket under dessa åren både hur jag sjunger stämmor men även har jag blivit mer säker i mig själv när jag sjunger.

Nu går jag som sagt i 9an och min dröm under hela livet hur varit att bli sångerska eftersom det är det jag faktiskt tycker jag är ganska duktig på och det är något jag älskar.

När jag började 9an lärde jag känna en ny tjej som blev mina nya bästa vän och jag vet egentligen inte hur men vi båda två hade tydligen samma dröm och ville mer än något annat få producera egen musik i framtiden, så vi började prata med våran musiklärare som nog blev ganska överraskad men väldigt glad. Så han riggade upp en mick i musiksalen och satte på en låt och tvingade oss sjunga, han blev väldigt glad och sedan dess har vi stannat kvar jag och denna tjejen efter skolan till sent som 5 och bara sjungit.

Men såklart var det människor i våran klass och utanför som inte accepterade  att vi sjöng så dom började skrika saker efter oss, banka på dörrarna och smyga in i musiksalen när vi var där inne och fnissa. Tillslutet fick vi nog efter folk skrikit varför sjunger ni där inne hela tiden det blir väl ändå inget av er, att vi berättade för våran musiklärare och utan att vi visste skrev han upp oss på julavslutningen att sjunga halleluja för hela skolan. Efter många sammanbrott gjorde vi det. Och efter det har till och med dom som alltid skrikit saker och sparkat på dörrarna sagt att vi var så duktiga och det är nästan aldrig någon som håller på att trycka ner oss längre.

Men jag och min bästa kompis vill ta steget vidare och visa andra nu hur duktiga vi är, eftersom vi gärna vill bli en duo. Vi håller faktiskt just nu på att planera en cover/mashup med två låtar och göra ett eget dropp med våran musiklärare och jag har även sökt musikal till gymnasiet.

Men jag undrar om ni har något tips hur man kan ta kontakt med ett skivbolag eller få kontakt med någon inom musiken?

Och om det ens skulle funka med en duo så som musiken ser ut i dag eller om jag kanske ska satsa solo?

Vi kommer ha släppt covern innan 21 april och jag skulle kanske kunna länka den här så kan ni lyssna. :))

Annons:
Quirinia
2016-03-27 22:50
#1

Följer :D Jag har inga tips då jag absolut inte är insatt (tvärtom) men ska bli kul och se vad som händer ^^ Lycka till!

Inkanyezi
2016-03-27 23:25
#2

Det är nog bara att fortsätta som ni har börjat. Det verkar som om ni har en bra musiklärare. Jag önskar er verkligen lycka till.

[TessHarmer]
2016-03-28 02:55
#3

Tack så jätte mkt :)

[TessHarmer]
2016-06-28 22:53
#4

Jag vill bara skriva att jag har kontakt med ett skivbolag just nu som jag mailar med och nu ska vi spela in en demo så det börjar verkligen gå frammåt :) @Quirinia @inkanyezi

AnnikaBrandt
2017-02-14 14:26
#5

Mitt bästa tips är att fortsätta att kämpa. Knyt och finn nya kontakter. Kontakta låtskrivare, skivbolag. Var dig själv är viktigt,

Tänk på att det sitter en levande själ bakom dataskärmen

Sajtvärd: musikproduktion

Mina länkar:

Hemsida: http://www.annikabrandt.com
Youtube-kanal: http://www.youtube.com/BrandtAnnika

[TessHarmer]
2017-06-27 17:20
#6

Tänkte bara det kunde vara lite kul att uppdatera vad som hänt eftersom det var ett tag sedan nu. Jag skulle väll säga att inte så mycket har hänt men jag tror att dem som ser mig från utsidan skulle se det på andra sätt.  

Jag har nyss gått ut första året på gymnasiet en musiklinje, jag har uppträtt mer än någonsin under dessa 2 terminer av skolan och har väll funnit mitt scenspråk mer eller mindre, min röst har utvecklats otroligt mycket eftersom jag nu har 30 min sånglektion i veckan (mina vänner kände knappt igen min röst). Jag uppträder så ofta jag kan och för möjlighet för att jag vill känna mig mer och mer säker. 

Jag spelar just nu både piano och gitarr, har dock precis börjat spela gitarr men det går långsamt frammät nästa steg är nog att efter sommaren börja ta gitarrlektioner och lägga ner mer tid på instrumenten än rösten. 

Just nu är jag otroligt intresserad att få sjunga på dop och bröllop och sådana tillfällen, har sjungit på några släktkalas med familjen när det varit större fester men skulle vara otroligt roligt att få uppträda utanför skolan och få ett större kontaktnät men jag vet inte riktigt hur man ska gå till väga. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: